Viceskoleleder flytter skole, og ny viceskoleleder konstitueres

Viceskoleleder Pia Moltzen er blevet bedt om at træde til som ny viceskoleleder på Rismølleskolen i Randers. Og derfor bliver Tina Herping konstitueret som viceskoleleder her på Blicherskolen fra 2. april. Tina Herping kommer fra en stilling som lærer med koordinerende opgaver ved Vestervangskolen.

"Blicherskolen vil altid have en plads i mit hjerte. Jeg har sat utrolig stor pris på samarbejdet med lærere, pædagoger, forældre, elever og mit ledelsesteam – sammen har jeg en oplevelse af, at vi har kunnet noget helt særligt. Blicherskolen er netop en hel særlig skole, fordi vi netop alle sammen ønsker at samarbejde om at gøre den til den bedste skole for alle eleverne. Fremadrettet glæder jeg mig til at træde ind på min nye skole og møde alle interessenten omkring den," siger Pia Moltzen.

"Årsagen til rokaden er, at der på Rismølleskolen er hårdt brug for en ny stærk ledelse, og selv om det gør ufatteligt ondt, at skulle sige farvel til Pia, så er vi nødt til at være stolte af, at det er Blicherskolens dygtige viceskoleleder, der er blevet peget på. Pia har gjort en kæmpe indsats på Blicherskolen. Først i mange år som lærer og i de seneste 3,5 år som viceskoleleder. Det kan ikke overvurderes, hvor stor en forskel, hun har gjort. Det har været en kæmpe fornøjelse at have Pia i ledelsesteamet. Hun vil blive savnet af alle på Blicherskolen. Når det er sagt, er jeg helt sikker på, at vi med Tina Herping får en dygtig konstitueret viceskoleleder, som jeg ser meget frem til samarbejdet med," siger Grethe L. Mortensen, skoleleder på Blicherskolen.