Mad

Det er vigtigt for børnenes trivsel, at de i løbet af dagen får noget sundt og nærende at spise, så de kan holde til en lang dag.

På Blicherskolen har vi to boder; en i Afdeling 2 og en i Afdeling 3.

Skoleboden i Afdeling 2

Skoleboden i Afdeling 2 bestyres af 6. klasserne.

I Afdeling 2’s bod sælges der hver dag brød samt rosiner, årstidens frugt, riskiks, juice og yoghurt.

Skoleboden i Afdeling 3

Boden i Afdeling 3 bestyres af 8. klasserne.

I Afdeling 3’s bod sælges der hver dag toast, forskellige skolebrød, nudler, müslibar, knækbrød, riskiks, yoghurt, juice og iste.

Bestil mad på Skolemad.nu

Skolemad.nu er et online madbestillingssystem specielt designet til skoleelever og deres forældre. Der er både mulighed for madbestilling fra dag til dag og flere uger frem i tiden.

Maden til Blicherskolen leveres af Romalt Aktivitetshal, som smører og pakker maden om formiddagen, så det kan leveres frisk og lækkert til skolen inden spisefrikvarteret.

Skolemad skal bestilles senest kl. 07:30 samme dag.

Hent vejledning til Skolemad.nu.

Tips til madpakken

Ifølge Fødevarestyrelsen er der fem ingredienser i en sund madpakke:

• Brød – helst rugbrød eller fuldkornsbrød
  • Grønt – snackgrønt, salat eller pålæg
  • Pålæg – kød, æg, bælgfrugter eller ost
  • Fisk – mindst en slags fiskepålæg
  • Frugt – det friske og søde

Få flere gode råd og inspiration til en sund og varieret madpakke i Fødevarestyrelsen folder "Gi' madpakken en hånd".

Det er en god idé at lave lidt ekstra til aftensmaden – lige til at komme i madpakken. F.eks. kan du bruge rester af:

• kyllingelår
  • fiskefrikadeller